Így változott a műszaki cikkekkel kapcsolatos jótállás szabályai
Bizonyos összeg felett akár három év kötelező jótállás is járhat egy készülékre
2021.01.28.Az év elejétől új szabályozás lépett életbe a jótállással, a készülékek javításával, továbbá a jótállási jeggyel kapcsolatban.
„A szabályozás szigorítása egyértelműen a
vásárlók érdekeit védi és a vételár függvényében akár kétszer-háromszor hosszabb jótállási időt is
lehetővé tesz” – hívta fel a figyelmet Lucza András, a Sencor termékmenedzsere.
Fontos változás, hogy bővült a kereskedők számára kötelezően előírt jótállási idő. A 2021. január
elsejétől megvásárolt, 0-100 ezer forint értékű készülékeknél egy év a jótállási idő. A 100 ezer forint
feletti gépeknél viszont már két, a 250 ezer forint feletti termékekre pedig három év kötelező jótállás jár
a vásárlóknak. „A jótállási idő megnövelése tartósabb termékek előállítására ösztönzi a gyártókat,
ezáltal csökkenhet az elektronikai és egyéb hulladékok mennyisége. A gyártók ettől függetlenül
továbbra is adhatnak kiterjesztett jótállást, a Sencor például a konyhai robotgépeinek motorjára 6 évet
kínál” – hangsúlyozta Lucza András.
Javítási idővel nő a jótállás ideje
Szintén fontos szigorítás, hogy 2021. január 1-jétől a jótállási idő automatikusan meghosszabbodik
azzal az idővel, amíg a vásárló a szervizelés miatt nem tudja használni a készülékét. A jótállási idő az
új rendelkezéseknek köszönhetően csak azután folytatódik, hogy a vevőt értesítették a hiba
kijavításáról és a készülék már újra működőképes. Szintén a vásárlók érdekeit védi, hogy szigorodtak a
javítási időre vonatkozó határidők.
Mostantól a kereskedőknek kötelező a készülékeket 15 napon belül megjavítani, de ha ez nem
lehetséges, akkor legkésőbb a 15. napon tájékoztatniuk kell a vásárlót a javítás befejezésének idejéről.
Ha pedig háromszor is meghibásodik ugyanaz a készülék, akkor a kereskedőnek újat kell kiadnia a
javításra leadott készülék helyett, de adott esetben a vásárló kérheti a vételár visszatérítését is.
Egyszerűbb online
Az internetes vásárlások térnyerése, valamint a pandémia miatt a kereskedő elektronikus úton is
átadhatja a jótállási jegyet e-mailben letölthető dokumentumként, applikáción keresztül, vagy akár a
kereskedő honlapján regisztrált felhasználói fiókba küldve. „Ez a lehetőség egyszerűsíti az
adminisztrációt, csökkenti a cégek nyomtatási és anyagköltségeit, de alkalmazása nem kötelező, csak
egy lehetőség a vásárlók felé. Bizonyos esetekben az elektronikusan átadott számla egyben jótállási
jegy is lehet, ha a tartalma mindenben megfelel a vonatkozó előírásoknak” – hangsúlyozta a
szakember.
A SENCOR-ról
A SENCOR a világ egyik leggyorsabban növekvő fogyasztói és kereskedelmi márkája, termékei világszerte több
mint 50 országban érhetőek el. A céget 1969-ben Japánban alapították. A márka célkitűzése az igényes vásárlók
kiszolgálása kiváló minőségű, stílusos termékekkel. A SENCOR – megelőzve a trendeket és alakítva azokat –
bevezette a színes készülékeket több termékkategóriában is. A márka folyamatosan bővíti portfólióját, mely már
jelenleg is több ezer termékből áll. Kínálatában egyaránt megtalálhatóak konyhai gépek, szórakoztató
elektronikai, háztartási cikkek, egészségügyi és szépségápolási termékek, valamint autós szórakoztató és
irodatechnikai eszközök.
Ha teszett Önnek a cikk, ossza meg másokkal is!