NTAK adatszolgáltatás: Ezek az ingyenes szoftverek segítik a vendéglátósokat
2024.01.31.Az NTAK adatszolgáltatásnak ismerősen kell csengenie a vendéglátósok körében. Sok vállalkozót ez év január 1-jétől érinti a kötelező adatszolgáltatás. Ezért több szolgáltató ingyenes szoftverrel segíti a vállalkozókat, hogy az adatszolgáltatás zökkenőmentes legyen.
NTAK adatszolgáltatás
A hatályos magyar törvények szerint a magyar turizmus területén vagy a vendéglátóiparban tevékenykedő vállalkozónak a forgalmi statisztikai adatait el kell küldeni a Magyar Turisztikai Adatszolgáltató Központnak (NTAK). Ez év elejétől az adatszolgáltatás szinte minden szállásadót, vendéglátó üzletet vagy turisztikai attrakciót érinti, hiszen január 1-től a 12 és 100 millió nettó árbevételt felmutató szolgáltatókra terjesztették ki a törvényt. Az adatszolgáltatáshoz a vállalkozóknak először regisztrálnia kellett a rendszerbe, majd egy vendéglátó vagy jegykezelő szoftver segítségével biztosítania kell a folyamatos adatszolgáltatást a NAV felé. Mivel az egész folyamat teljes egészében online zajlik, előnyös, ha minél egyszerűbb és felhasználóbarát szolgáltatót keres a vállalkozó, aki teljeskörű útmutatóval, folyamatos segítségnyújtással áll a rendelkezésére.
Ingyenes szoftverek? Igen!
Mivel a törvény hatálya alá eső vendéglátó egységek közül korábban még sokan nem használtak vendéglátó szoftvert, több szolgáltatótól kérhetnek segítséget. Az idő- és költséghatékonyságot figyelembe véve a vállalkozók vagy maguk kezdenek el órákat eltölteni a böngésző előtt a legjobb megoldást keresve, vagy egy másik opciót választanak, ami a CMO ingyenes NTAK szolgáltatása lehet.
A vendéglátósok igényeire szabva
A szolgáltató által kínált szoftver segítségével havidíj mentesen lehet az adatszolgáltatásnak eleget tenni. Ehhez egy hordozható bankkártya terminált biztosít a szolgáltató a már meglévő vagy induló vállalkozásoknak. A bankfüggetlen bankkártya terminálon fut az alap statisztikai adatokat tartalmazó szoftver, amely az adatszolgáltatást biztosítja. A szoftver kezelése kb. 15 perc alatt telepíthető és 100%-ban megfelel az adatszolgáltatási kötelezettségnek. További előnye, hogy mind a bankkártya terminál és a rajta futó szoftver hűségidő nélkül vehető igénybe és a felhasználók körében kedvelt SZÉP kártyát is el tudja fogadni. A terminál díjmentes, bluetooth-os kapcsolattal tud csatlakozni a már meglévő pénztárgéphez vagy adóügyi nyomtatóhoz, így a nyugtákat egyből ki lehet nyomtatni. A vállalkozás profiljához illően a szoftver komplett kereskedelmi rendszerrel is bővíthető, amellyel a cikkelemes értékesítés valósítható meg.
A folyamatos adatszolgáltatás
A vendéglátósokat a szolgáltató lépésről lépésre elkészített útmutatóval várja, így az üzembe helyezés tényleg nem több 15 percnél. A leírtakat videós bemutató is kíséri, így még azok is tudják majd használni a terminált és a szoftvert, akik esetleg most indítanak vállalkozást. Az üzembe állított szoftver automatikusan fogja az adatszolgáltatás megkezdeni a NAV felé, így a büntetés veszélye sem fenyegeti a vállalkozókat.
kép: pixabay
Ha teszett Önnek a cikk, ossza meg másokkal is!