Tippek egy asszisztensi állás személyes interjújához
2023.07.21.Bár az asszisztensi pozíciónál elvárt bizonyos fokú képzettség, de a készségek nagyobb mértékben számítanak.
Kiemelt jelentőséggel bír például az, hogy megfelelően tudjunk kommunikálni, illetve naprakészek legyünk a különféle speciális szoftverekből, programokból, és ezeket profi szinten tudjuk használni.
Amennyiben pedig – ha mindezek mellett még a részletekre is odafigyelünk, és megfelelően tudjuk szervezni a feladatainkat – akkor nagy eséllyel be fognak hívni minket egy személyes interjúra, amelyhez ebben a cikkben olvashatunk néhány hasznos tippet.
Egy kis off topic: ha esetleg még nem sikerült megtalálni a számunkra ideális asszisztensi állást, akkor keressük fel a https://szolnokallas.hu/allasok/adminisztracio-irodai-munka aloldalt. A linken számos cég hirdet irodai állást Szolnokon.
Az interjú előtt mindig nézzük át a munkaköri leírást!
Mivel a HR-esek az interjún általában olyan kérdéseket tesznek fel, amelyek a pozíció szempontjából releváns képességekre derítenek fényt, így érdemes lehet előtte részletesebben is átnézni a munkaköri leírást. Ezáltal ugyanis fényt deríthetünk arra, hogy van-e olyan terület, amelyre a munkakör kifejezetten összpontosít.
Olyan asszisztenst keresnek például, amelyik főként az utazásokat szervezi? Vagy inkább a projektek koordinációja és a napi értekezletek ütemezése tartozik a legfőbb feladatok közé? Esetleg személyi asszisztenciára is szükség van?
Abban az esetben pedig, ha nekünk bármelyikkel kapcsolatban is van valamilyen tapasztalatunk, akkor mindenképpen érdemes ezeket kihangsúlyozni.
Ügyeljünk a viselkedésünkre!
Az asszisztens egy olyan munkakör, amelyben szorosan együtt kell dolgoznunk másokkal. Így rendkívül fontos a pozitív hozzáállás, a szakmaiság és az udvariasság. Az interjúztatót pedig a beszélgetés során a viselkedésünkkel meg kell győznünk arról, hogy mindezek a tulajdonságok megvannak bennünk.
Készüljünk fel a legtipikusabb kérdésekből!
Az adminisztrációs, asszisztensi pozíció esetén jó néhány olyan tipikus kérdés létezik, amelyeket a HR-es az interjú során nagy eséllyel feltehet. Így ezekre érdemes előzetesen felkészülni, ha sikeresen szeretnénk szerepelni.
Ilyen lehet például az, hogy milyen számítógépes ismeretekkel rendelkezünk, és milyen programokat használunk. Vagy hogy mennyire könnyen vagyunk képesek nagy mennyiségű telefonhívást kezelni, illetve konferenciahívásokat lebonyolítani.
De emellett feltehetik még azt a kérdést is, hogy gondot okoz-e két vagy három munkavállaló irányítása a számunkra, vagy az mi a legnagyobb erősségünk, ami segít ebben a pozícióban.
Végül még arra ügyeljünk, hogy a feltett kérdésekre való felkészülésen túl mindig legyen a tarsolyunkban pár olyan kérdés, amit mi magunk tehetünk fel a munkáltatónak. Ezeket pedig leginkább úgy tudjuk megfogalmazni, ha előtte alaposan utánanézünk az adott cégnek.
Ha teszett Önnek a cikk, ossza meg másokkal is!